Relax Centrum

Poradenstvo pre krásu, zdravie a život. Tel: 0903493241

O nás








Dobrý deň, 


  Moje meno je Beata, som fyzioterapeut s mnohoročnými skúsenosťami a ťeším sa na Vašu návštevu v našom Relax Centre. 

 Relax Centrum sme otvorili v roku 2007 s cieľom ponúknuť dovtedy nedostupné a neexistujúce služby v lokalite mesta Šahy. Mám skúsenosti z výskumu z oblasti fyziatrie z Dudiniec, a taktiež z bežných procedúr ponúkaných v kupeloch.  

  Služby, ktoré poskytujeme sú hlavne cvičenie, masáže a procedúry zamerané na relax a odstraňovanie bolestí pohybového systému.

Vaše BMI



BMI rozsah Kategória
Menej ako 16 Vážna podváha
Od 16 do 18,5: Podváha
Od 18,5 do 25 Normálna váha ( zdravá hmotnosť)
Od 25 do 30 Nadváha
Od 30 do 35 Obezita triedy I ( Mierna obezita )
Od 35 do 40: Obezita triedy II ( Ťažká obezita )
Nad 40 Obezita triedy III ( Veľmi ťažká obezita )
Zobraziť ďalšie informácie o BMI

Archív

Deň sv Valentína  Blíži sa deň sv. Valentína – deň zaľúbených. Ponúkame vám darčekové poukážky  do Relax Centra pre vašich partnerov. V ponuke sú masáže a procedúry podľa výberu obdarovaného.

Predaj poukážok začína v pondelok 1.2.2016. Tento rok vychádza tento sviatok všetkých zaľúbených na nedeľu 14. februára.

Potešte svojich partnerov hodnotným darčekom.

 

 

Nepríjemnú bolesť v krížoch pravidelne pociťuje až štvrtina ľudí vo veku 30-50 rokov a s pribúdajúcim vekom sa ich výskyt zvyšuje. Nečakané „seknutie“ v týchto miestach vie poriadne skomplikovať život. Známe nemecké slovo hexenšus je tak doslova bosoráckou ranou.

backSvoj chrbát preťažujeme, nedávame si pozor na prechladnutie, a kým ťažkosti nie sú také veľké, že sa pre bolesť ostro vystreľujúcu do sedacieho svalu a nohy nedokážeme pohybovať, podceňujeme ich. „Už obyčajné sedenie stačí na to, aby sme si poškodzovali chrbticu.

Pri sedení je platnička stlačená a jej výživa je nedostatočná. Preto je dôležité aspoň z času na čas vykonať za kancelárskym stolom pohyb, vstať, poprechádzať sa a rozcvičiť sa. Aj keď má človek akútne bolesti krížov, treba robiť aspoň nejaký pohyb, aby sa platničkám zabezpečila výživa a nielen ležať ako Lazar.

hehenshus

Čo robiť pri „seknutí“ v krížoch? Treba si ľahnúť do úľavovej polohy, ktorú si každý najlepšie individuálne nájde sám. Môže to byť poloha na nebolestivej strane tela, pričom je spodná ruka pod hlavou, vyššie položená noha je pokrčená v kolene, možno si ju podložiť vankúšom. Spodná noha je vystretá. Možné je aj ľahnúť si na chrbát a nohy vyložiť na stoličku, fitloptu alebo iný predmet. Úľavová poloha nesmie provokovať bolesť.
Ak je bolesť znesiteľná a dokážete sa dostať do nášho Relax Centra, máme pre vás podľa vášho stavu pripravenú sériu procedúr, ktoré vás rýchlo postavia na nohy. Prvá časť procedúr je so silným účinkom proti bolesti. V druhej časti vám bude mikromasážou uvoľnené svalstvo okolo chrbtice, s účinkom prekrvenia postihnutej časti chrbtice. V tretej časti vás naučíme pár jednoduchých cvikov, ktoré vám zabezpečia, že sa vám bolesti už nevrátia. Dostanete aj informácie, ktoré pohyby napr. pri dvíhaní predmetov alebo  vstávaní sú lepšie a vhodnejšie.

DSC00053

Ako sa zbaviť bolestí chrbta? Osvedčeným liekom je pohyb. 

  Bolesti chrbta sú považované za jeden z najzávažnejších medícínskych, ekonomických a sociálnych problémov. Slovensko a Česko nie je výnimkou. Chronickou bolesťou chrbta trpí podľa štatistík 40% tunajšej populácie. Bolesti chrbta sú druhou najčastejšou pracovnou neschopnosťou.

DSC00096-largePodľa Ústavu zdravotníckych informácii a štatistiky každý chorý strávi liečením ročne sedemnásť dní. Choroby pohybového aparátu si dlhodobo udržujú druhé miesto v príčinách pracovnej neschopnosti, narastá však ich percentuálny podiel.

Zatiaľ čo v roku 1997 zaujimali necelých 14 %, v roku 2013 to už bolo skoro 18%. Konzervatívna liečba chrbta patrí medzi top 5 najčastejších hospitalizačných prípadov. Široká škála bolestí rozličných častí pohybového ústrojenstva je jednou z vôbec najrozsiahlejších skupín problémov, s ktorými sa pacienti na lekára obracajú.

 Mladý ľudia pozor na stravu!

 Na zlej kondícii našich chrbtov sa podpisuje množstvo všeobecne známych faktorov – niektoré ovplyvniť dokážeme, iné však nie. Deti sú čím ďalej vyššie a ťažšie, bez toho, aby to kompenzovali záťažou, ktorá umožní, aby sa vytvorilo kvalitné väzivo. Zlé držanie tela je zlý životný návyk, na ktorom sa nepriamo podiela výchova v rodine a vplyv okolia.

  Na problémoch s chrbtom a kĺbov sa podpisujú zlé stravovacie návyky. Na jednej strane nedostatok živín, ktoré posilujú pohybový aparát, na druhej strane priveľa soli. Pokiaľ ľudia už v období vývoja, ktorý u pohybového ústrojenstva trvá až do 22 rokov, nedajú telu látky, ktoré sú základným stavebným materiálom pre kostný skelet – minerály, vitamíny a želatinu – je oslabené, čo sa v neskorších rokoch prejaví bolesťami.

 Dospelá populácia si ničí chrbticu sedením na ergonomicky nevhodných stoličkách, pred výškovo nevhodne nastaveným monitorom počítača. Kľúč ku svojmu zdraviu a kondícii ale väčšina z nas drží vo svojich rukách.
Najlepšou prevenciou a súčasne liečbou bolestí chrbtice je systematické posilňovanie svalov, ktoré majú najväčšiu tendenciu k ochabovaniu, napr. brušné, sedacie a medzilopatkové svaly, a preťahovanie svalov, ktoré majú sklon ku zvýšenému skracovaniu, ako sú trapézové svaly, extenzory – vzpriamovače chrbta – a flexory – priťahovače bedier. Nesmieme zabudnúť na posilňovanie svalov svalového korzetu, ktoré slúžia ako opora chrbtice.

  Zmyslom cvičenia je vrátiť telu harmóniu. Ľudia často hľadajú zaručený cvik, ktorý ich spasí, ale ide o súhrn drobných, dielčich vecí, ktoré spolu ladia. Posilňovanie nespočíva v množstve zdvihnutých kilogramov. Dôležité je vychutnať si každý pohyb a vnímať ho, ako jednotlivé svaly zaberajú.

  Plavanie a tenis vynechajte!

  Pokiaľ ide o športy, problematickému chrbtu rozhodne nesvedčia tie, pri ktorých je čiastočne ohnuté držanie tela, prehnuté kríže alebo náhle rotácie, čo je napríklad tenis s nekontrolovateľnými pohybmi, spinning jednostranne zaťažujúci telo alebo CrossFit – spojenie gymnastiky a silového tréningu.

 Rozhodne by ste sa nemali púšťať do športov, kde krozí prechladnutie svalov. Toto nebezpečie paradoxne hrozí pri plávaní, ktoré podporuje vytrvalosť, posilňuje svalstvo a uvoľňuje kĺby a medzistavcové platničky. Pokiaľ je však voda v bazáne studená, je zarobené na problém.

 Naopak futbal, hokej, jazda na inline korčuliach alebo bežkovanie chrbtici neškodí. Pokiaľ ide o skupinové cvičenie, opäť je rozumné hľadať presne riadené odmerané pohyby, ktoré zaručuje jóga, čchi-kung, pilates, taiči alebo kalanetika.

 I pre skupinové aktivity však platí, že strácajú zmysel, pokiaľ sú vykonávané len mechanicky a nesústredene. Cvik je treba vysvetliť, nechať vykonať a opraviť a potom nechať cvičiť, aby si ho každý precítil a zachytil telesný inpulz.

 Ozdravný účinok pre boľavú chrbticu má aj obyčajná chôdza s dodržaním správneho pohybového stereotypu. A nemusíme zvládnuť ani doporučovaných sedem tisíc krokov denne.